1 päev. Aegviidu-Siimusti ca 140km

Startisime Jürist, ratastel Lagedi jaama 7.20 ja jõudsime uue mugava ja moodsa elektrirongiga Aegviitu 8.48. See oli meie selle matka viimane kord kui meil kõigil oli mõnus ja soe olla! Peab ütlema, et avastasime, et uus elektrirong kahtlemata parim ja mugavaim ühistranspordi vahend Eestis, isegi lux mersust takso ei konkureeri kohe mitte kuidagi, vägev värk!

Foto: Jaanus ja Veix naudivad mõnusat olemist uues rongis

Foto: Veix

Foto: Ahti

Foto: Enne starti.

Aegviidu looduskeskuse õuelt algav matkarada lookles esimesed 30 kilomeetrit samas jäljes Oandu-Ikla matkateega. Matsimäe oosile tõustes toimus  lahknemine, kus Ähijärve suund keeras otse lõunasse. Seega oli raja esimene ja huvitav osa meile eelmisest aastast tuttav ja seetõttu kulges see mõnusalt.
Üle Seli raba jõuab rada Simisallu ja sealt edasi Vargamäele ning sealt edasi  üle Kodru raba Järva-Madisele.

Nüüd mõneks ajaks otsa nö. klassikalises mõistes looduses matkamine otsa ja ka meie kered veidike puhata.  On ju rada mõeldud eelkõige jalgsi matkajale ja seetõttu saime oma rattaid üle ojade, kraavide ja mahalangenud puude korduvalt vinnata nii, et selg „ragises“.

Edasi  kulges rada risti läbi Järvamaa ja suures osas mööda teid, mis valdavalt ääristatud põllu- ja heinamaadega.  Ilm oli jahe, (õigemini puhus jahe pühjakaarte tuul) ja tuul tegi kuklale sõna otseses mõttes liiga. Lõunatasime kella 13.00 paiku Järva – Jaanis ja seal kohtusime ühe põllumehe Jaaniga kes hirmsasti plaanis kah, seda rada järgmisel suvel rattaga ette võtta. Me siis veel ei teadnud kui raske see rada  tegelikult on kui tahta see läbida 5 päevaga ja sügisel jaheda ilmaga.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Foto: Jaanus purdel, mille sarnaseid oli rajal kümneid

Edasi vallutasime Koeru alevi kus tegime väikese lõõgastava nn õllepeatuse ja siis reipalt edasi valdavalt metsade- ja niitude vahelisi metsa ja kruusateid. Järvamaa-Jõgevamaa piiriks oli vahva metallkonstruktsioonis sild

Järvamaa-Jõgevamaa piiril

Foto: Sillal poseerivad rõõmsate nägudega Jaanus ja Ahti

Õhtu kella seitsmeks ja pea 140 km läbimist jõudsime Õunakese ööbimiskohta Siimusti ja Jõgeva vahel.

See oli siis meie tuuri esimene ja ühtlasi viimane suuremate väljakutseteta päev.

1 Comment

1. purjetamine.com -  5. märts 2014 - 04:32 259

Kui te vwel kunbagi Naіssaarel käinud ei ole, sііs soovitn
    teil seda tսleval suvel teha